Megtartottam az első SQL Workshop-om :)

Pár hete, igaz cégen belül, de jó tapasztalás volt. Kérték, hogy érdekes legyen, ne az SQL működésébe menjünk bele, így hát megpróbáltam univerzális (adatbázis kezelőtől független) szabályokat a miértekkel és esettanulmányokat bemutatni, az egyiket itt közzé is tettem. Egyértelműen az esettanulmányok voltak sikeresebbek.

Maga az előadás nem volt profi, viszont hasznos, utólag a tények ezt mutatják. A tervezett hossz 1 óra volt, de a sok kérdés miatt, 2×1 óra lett belőle.

Az előadás után sokat töprengtem, mire helyre állt a fejemben, hogy hogyan lehetne jobbá tenni egy-egy ilyen előadást. Egyelőre ezekre jutottam:

  • Az előadásban felváltva legyenek a pihentetőbb, gyakorlati (érdekes) részek (pl. esettanulmány) és a fárasztóbb, elméleti részek, amik a tudást adják
  • A tanagyag egyszerű, lényegre törő és logikus legyen, gyakorlati példákkal alátámasztva
  • Legyenek vicces részek, mert nevetni mindenki szeret
  • Legyen egy jegyzet, amit megkaphat a hallgató

 

Persze el is lehetne olvasni egy (szakmai) könyvet, hogy milyen is egy jó előadás, de most úgy gondolom, hogy még nem érné meg a befektetett időt 🙂

3 thoughts on “Megtartottam az első SQL Workshop-om :)

  1. Janos 2017/05/14 07:04 Reply

    szuper! mikor mehetek én is? 🙂 Meetup-on van kedved előadni?

  2. mssqlonline 2017/05/15 15:42 Reply

    Egy n+1 előadás lenne arról, hogy mire figyelj, amikor tervezed az adatbázis struktúrát (primary key-ek, index-ek, stb). Nem lenne ez túl unalmas? 🙂

    • Janos 2017/05/16 04:30 Reply

      miért lenne az? Hidd el, hogy sok fejlesztő örülne neki.

Vélemény, hozzászólás?

